GÖZTEPE

0216 567 12 22

MERDİVENKÖY

0216 602 12 22

ÇEKMEKÖY

0216 642 45 00

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Annelik Sanatı Dergisi

Basında BizAnnelik Sanatı Dergisi


Annelik Sanatı Dergisi

2017-2018 eğitim hayatının yaklaşmasıyla Nur için Anaokulu arayışımız başladı. Geçtiğimiz sene dört ay süreyle deneyimlediğimiz okullu olmak bize çok şey öğretti. Artık ne istediğimiz ya da neyi istemediğimizi biliyorduk. Öncelikle evimize yakın olması, yürüyerek gidebilmek, kapıda güvenlik olması, okuldaki görsel ve işitsel materyallerin çeşitliliği bizim için ön sıralardaydı. Araştırmalarımızın sonucunda (sorup soruşturup okulları gezip, giden ve deneyimleyen insanlardan aldığımız bilgiler Sonucu) okul sayımızı ikiye düşürdük. İki okulla Da Anne baba olarak detaylı görüşmeler yaptık ve neticesinde Çilek Ağacı Genius Akademi de karar kıldık. Okul müdürümüz Filiz Şahin’den dinleyelim bu süreci bizi nasıl ikna ettiklerini ve uyguladıkları eğitim sistemini dilerseniz.

Soru : filiz hanım Çilek ağacı anaokulu ve Çilek ağacı Genius akademi iki ayrı okul iki farklı eğitim sistemi. Öğrencileriniz için neyi hedefliyorsunuz? Sisteminizi bize anlatır mısınız?
Eğitim sürecinin ilk basamağı olan okul öncesi; çeşitli gelişim özelliklerine sahip birçok çocuğun aynı ortamı paylaştığı alanlardır. Aynı ortamdaki çocuklar içerisinde bulunan üstün potansiyelli çocukların erken tespit edilmesi; çocuklarının yeteneklerinin keşfedilip geliştirilmesi açısından oldukça önemlidir.
Çilek Ağacı Anaokulu olarak uzun zamandır uyguladığımız zihinsel gelişim programı geliştirerek FEP i oluşturduk. Programın; Klasik ezberci eğitime karşılık, çocukların yaratıcılıklarını geliştirecek, yaparak yaşayarak öğrenecekleri, yaşamsal becerileri geliştirmenin ön planda olduğu bir program olmasını hedefledik. En iyi eğitim modelini oluşturabilmek hedefiyle çıktığımız yolda araştırmalar yaparken oyunun çocuk üzerindeki etkilerini, öğrenme gücünü arttırdığını ve oyun ile öğrenmenin daha kalıcı olduğunu keşfettik. Oyuncaklar hem IQ hem de EQ yu, hayal gücünü ve duyguları geliştiren, dil ve sosyal gelişimi destekleyen, materyallerdir. Erken çocukluk döneminden itibaren çocuğun simgeleri kullanma, algılama, yeni kavramlar oluşturma gibi bilişsel becerilerin desteklenmesi için eğitici oyun ve oyuncakların kullanılması oldukça önemlidir. Çilek Ağacı Anaokulu olarak bu oyunları erken çocukluk eğitiminde kazandırmayı hedeflediğimiz kazanımlar çerçevesinde programladık ve farkında olmadan öğrenmenin gücünü kullandık.

Biliyoruz ki öğrenme bireyseldir ve her birey kendi hızına göre öğrenir. Eğitim çocukların bireysel farklılıklarına ve yeteneklerine göre düzenlenmelidir. FEP bu bireysel farklılıkları göze alarak yeni eğitim yaklaşımlarını sentezleyerek eklektik bir program oluşturmuştur.

Bu program atölye çalışmaları ile zenginleştirilmiştir. Atölyelerle hazırladığımız ortamın zenginliği ve çevresel uyarıcıların fazla olması problem çözme kabiliyetinin gelişmesini sağlar. Programa etkin katılım arttıkça öğrenmenin kalıcılığı da artar.

Sonuç olarak; bu program ile hedeflenen düşünce üretebilen, problem çözebilen, yaşamsal becerileri gelişmiş, özgüvenli, sosyal ve duygusal gelişimi tam, yetenekleri keşfedilmiş, hayal gücü gelişmiş, yarınların öncüsü olmaya aday lider çocuklar yetiştirebilmektir.

Soru: Bu sistem doğrultusunda anne babaların nasıl yönlendiriyorsunuz? Anne babalardan beklentileriniz hangi yönde?
Okul öncesi eğitim 3 ayaklı bir sistem. Okul aile işbirliği olmazsa yeterince başarıya ulaşamıyorsunuz. Çünkü bizim elimizde bütün öğrenilmiş davranışları değiştirebilen sihirli bir değnek yok. Dolayısıyla Okulda uyguladığınız eğitim evde de devam ederse etkili oluyor.

Son yıllarda aileler çocuklarına fazla korumacı yaklaşıyor; 2 yaşından itibaren bir çocuk kendisi yemek yiyebilir, acıktığına, susadığına karar verebilir, çocuğun yapabildiği işler aileler tarafından yapıldığında çocuk beceriksizleşiyor, bu yüzden çocuklar gerçek hayatla karşılaştıklarında mutsuz oluyorlar. Önemli olan çocukları yaşamsal becerileri gelişmiş bir şekilde yetiştirebilmek. Bu yüzden ailelerden beklentimiz, çocukların kendi işlerini yapabilmesine izin vermeleri, çünkü böylelikle problem çözme kabiliyetleri gelişiyor. Çocuklar hedef odaklıdır ve haz duygusu ile yaşar, hazları için başaramayacağı şey yoktur ve deneyimleyerek öğrenme en iyi öğrenme modelidir.

Soru: İlk okul seçimini destekliyor mu eğitim sistemimiz? (Çocukları yönlendirdiğiniz alanlarda başarılı olanların ilkokul için burs yönlendirmesi yapıyor musunuz)
Eğitimimiz okula hazırlık dönemini de kapsıyor, çocukların yeteneklerine göre okullara yönlendirilmesi önemli; özellikle üstün potansiyelli çocuklar ilkokula başladığında sorun yaşamaya başlıyor. Çünkü Müfredat norm grup dediğimiz 90-100 IQ luk çocuklara göre hazırlanmış. Bu yüzden erken dönemde tanılanmayan ve ihtiyaçları karşılanmayan çocuklar ve aileleri hayal kırıklığı yaşıyor. Üstün potansiyelli ve üstün zekalı çocuklar; uygun arkadaş ortamında olmadığında sıkılmalar, okul başarısızlığı ve davranış problemleri gelişiyor.

Zeka bir kapasitedir, bu kapasite kullanıldığında başarıya, gerektiği gibi kullanılması ile de akademik başarıya dönüşür. Ancak ilgi ve yetenekler desteklenmediğinde körelir ve 9 yaştan itibaren azalır normalize olmaya başlar bu sebeple okul başarı bursları genelde 4.sınıftan sonra verilmektedir.

Soru: okulunuzda yönlendirme yapılan alanlar nelerdir? (Spor gastronomi, bale, dans, yabancı diL v.s)
Okulumuzda çocuklar birçok farklı aktivite ile karşılaşıyor ve ilgisinin hangi alanda olduğunu keşfetme fırsatı buluyor. Rehber ve psikolojik danışmanımızın gözlemleri, uyguladığı birtakım testle oluşturduğu gelişim raporları ve branş öğretmenlerimizin görüşleri ile çocuğun yetenek alanı belirlenip o yönde ilerlemesi teşvik ediliyor. Bu sebeple okulumuzda çilek Ağacı spor klübümüzü ve müzik akademimizi kurduk.

Soru: burada uygulanan eğitim sisteminin gelecek zamanlarda çocuğun hayatında nasıl bir önemi var?
Okul öncesi eğitim gömleğin yaka düğmesi gibidir, nasıl iliklerseniz öyle gider, dolayısıyla hayata başlangıçtaki en önemli adımlardan birisi olan Altın çağ dediğimiz bu dönemde, iyi bir eğitim alması onu gelecek yıllar da daha başarılı kılacaktır. Yapılan araştırmalar; İyi bir okul öncesi eğitimi alan çocuk ile almayan çocuk arasında 2 yıllık bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Çocuğun mutlu olduğu ortamda öğrenmesi de daha kolay oluyor, bu sebeple hem bilişsel hem de sosyal gelişimi desteklenen ortamlarda bulunması başarıyı doğru oranda etkiliyor. Kurumumuzda ilgi alanları doğrultusunda birçok farklı etkinlikle karşılaşan çocuk, yeteneklerinin ve ilgi alanının hangi yönde olduğunu keşfetme fırsatı buluyor.

Soru: Her şey için çok teşekkürler son olarak bize ne söylemek istersinz?
Son olarak okul öncesi eğitim aslında bir sosyal sorumluluk, Yarın bizleri yönetecek çocukları bizler yetiştiriyoruz. Yaptığımız işin öneminin bilinciyle; tüm okul öncesi eğitimi veren kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak, kalite standartlarının belirlenmesi ve bu yönde etkili denetim mekanizması oluşturulması büyük önem taşır. Toplumun geleceği bakımından çok önemli bir yeri olan erken çocukluk eğitiminde istenilen yaygınlık oranına ulaşmak, okul öncesi eğitimin niteliğini arttırmak ve güç birliği oluşturmak üzere kurucularından olduğum ve şu anda başkanlığını yürüttüğüm Özel Anaokulları Derneği (ÖZADER) ni kurduk.
Hedefimiz ÖZADER logosunu taşıyan okulların kalitesinin tartışılmaz olması.